Úvaly bez bariérÚvaĺy bez bariér

Technická mapa Úval a GeoportálGeoportál

Rozklikávací rozpočet

Rozklikávací rozpočet

Aplikace CityVizor

Investiční mapa města

Investiční mapa města

Digitální povodňový plán
Povoden

Aktuální příjezdy a odjezdy vlakůInformační tabule o odjezdech a příjezdech vlaků

Aktuální odjezdy autobusů

Aktuální odjezdy autobusů

Bezpečné Úvaly

Bezpečné Úvaly

Aktuální stav hladin vodních toků v Úvalech

Výmola

Kamery v ÚvalechÚvaly živě

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Czech POINT

 

facebook

posemberi

Street Art Úvaly

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 1
DNES: 25
TÝDEN: 178
CELKEM: 1562538

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránka

Oprava ulice Erbenova. Dobrý den pane starosto, je asi chvályhodné, že se začalo s opravou další neuvěřitelně zanedbané ulice Erbenova, po které denně projíždí spousty rodičů, kteří vozí své děti do MŠ v ulici Kollárova. Co je však pro mě nepochopitelné, proč současně s touto opravou nikdo nemyslel na dočasnou změnu směru provozu v ulici Kollárova, kam se nyní z druhé strany dá vjet pouze za předpokladu porušení dopravních předpisů!? Nevím, zda jste se tam byl někdy ráno v tomto týdnu podívat, ale dopravní situace je zde hodně chaotická a je jen otázkou času, kdy tam dojde k nějaké nehodě. Prosím o informaci, zda a jak bude řešeno a dokdy potrvá vlastní oprava. Děkuji za odpověď. (Vloženo 01.04.2016)

Dobrý den pane Šoukale, 

akci oprava ulice Erbenova jsme spouštěli velmi narychlo, protože jsme teprve na poslední chvíli dostali potvrzenou informaci, že máme zajištěné financování celé akce, takže jsme na úpravu provozu v Kollárově ulici před MŠ prostě zapomněli. Stávat by se to nemělo, ale stalo se. Omlouvám se. 

V současné době je již jednosměrka podle mých informací zakrytá.

Oprava ulice Erbenova bude hotova kolem cca 13.4.

S pozdravem, 

Petr Borecký, starosta města, 06.04.2016
Vážený pane starosto, nemohu si odpustit komentář k některým příspěvkům našich spoluobčanů, které tady čtu, protože jsem jimi doslova fascinován! Například argument, že není dobré finančně zvýhodnit občany, kteří třídí odpad, ale lépe je zlevnit všem vytváření co největšího množství komunálního odpadu! Anebo z jiného soudku, udělějme z koupaliště krytý bazén, protože na rozbité ulice jsou už obyvatelé Úval zvyklí! Opravdu prostě fascinující! Nicméně k mé otázce. Já jsem naopak velkým zastáncem finančního zvýhodnění lidí, kteří třídí odpad, protože to prostě má smysl. Naše 4-členná rodina už za těch zmíněných 14 dní nemá v "šedé" popelnici téměř nic, a proto mě opravdu vadí to, že platím úplně stejně tak, jako by byla nacpaná k prasknutí. Mám vlastně otázek několik. Kdy padne konečné rozhodnutí,zda Úvaly půjdou cestou finančního zvýhodnění pro lidi kteří třídí? Je možné navýšit počet třídících stanovišť aby nebyla často přeplněná? Je možné zkulturnit třídící místa - např. u Výmoly, kde po dešti chodíme po kolena v blátě? Je možné efektivně postihovat "občany", kteří bez skrupulí nacpou do kontejnéru na Tetrapak staré matrace a jiné podobné krámy? Děkuji předem za Vaši odpověď. S pozdravem Pavel Brodil (Vloženo 02.04.2016)

Dobrý den pane Brodile, 

je pravda, že některé dotazy a návrhy jsou překvapující, ale není mojí úlohou hodnotit jejich relevanci. Vnímám je jako legitimní vyjádření určitého úhlu pohledu tazatele na celou věc, byť ne vždy tento úhel pohledu sdílím.

Ale k Vašim dotazům:

1) zcela určitě chceme zavést systém bonifikující občany, kteří odpad třídí. K gestům typu "snižujeme plošně poplatky za odpad, ať to město stojí, co to stojí, hlavně že to bude dobře vypadat" se určitě uchylovat nebudeme. Na druhou stranu, nevidím důvod, pro by občan, který odpad třídí, neměl mít poplatky nižší než doposud (pokud se tedy nezmění vnější podmínky - viz Plán odpadového hospodářství Středočeského kraje)

2) konečné rozhodnutí o spuštění nového systému odpadového hospodářství učiní zastupitelstvo města. Předpokládám, že se tak stane na červnovém zastupitelstvu. Nový systém by tedy měl najet ideálně od 1.1.2017, nejpozději však od 30.6.2017.

3) pokud jde o navýšení třídících stanovišť - obecně jich je ve městě dost, ale pokud máte poznatek nebo návrh ke konkrétní lokalitě, pošlete jej na odbor životního prostření a územního rozvoje k rukám paní Martiny Bredové. Určitě se pokusí pomoci.

4) zkulturnění okolí kontejnerů - máme to v plánu, první místa chceme řešit již letos. Zrovna u té Výmoly to však nebude, protože toto místo bude zasaženo stavbou nového mostu v rámci rekonstrukce Riegrovy ulice. 

5) k otázce ohledně postihování občanů, kteří háží do kontejnerů to, co tam nepatří. Upřímně, to je asi nejtěžší dotaz - pokud je nechytneme přímo za ruku při činu nebo pokud nezanechají v odpadu stopy, které identifikují původce, je takové jednání prakticky nepostižitelné ... bohužel. A na kontejnery s kamerami a záznamem zatím nejsme v Úvalech zařízeni. Pokud ale máte nějaký nápad, jak to za stávajícího systému řešit - sem s ním, bereme všemi deseti!

S pozdravem a přáním hezkého dne, 

Petr Borecký, starosta města, 06.04.2016
Dobrý den pane starosto. Už se ví, kdy začne oprava Škvorecké ulice a první fáze průtahu městem? Karel (Vloženo 04.04.2016)

Dobrý den Karle,

termín zahájení oprav se posunul, očekáváme, že by oprava měla být zahájena v druhé polovině června tohoto roku. 

S pozdravem, 

Petr Borecký, starosta města, 06.04.2016
Dobrý den pane Starosto. Rád bych se zeptal jestli by bylo možné při zasedáních rady města a veřejných diskuzích zajistit aby hovořící osoby měly u sebe mikrofon. Dnes jsem shlédl veřejnou diskusi k novému územnímu plánu a většině hovořících nebylo absolutně rozumět nebo jim chyběl mikrofon úplně. Vyřešil by to například zvukař. V jiném případě tyto záznamy nemají absolutně smysl jelikož se divák nic nedozví.Děkuji Zelinka (Vloženo 05.04.2016)

Dobrý den pane Zelinko, 

ze zasedání rady města žádné veřejně dostupné videozáznamy pořizovány nejsou, jelikož jsou tato jednání ze zákona neveřejná. Zřejmě jste měl na mysli záznamy z jednání zastupitelstva, kde mikrofony mezi auditoriem jsou a zde se zvukem problém nebývá.

Vy však narážíte na záznam z jednání o územním plánu, kde je prvních 20  minut skutečně rozumět velmi špatně (resp. dá se, ale musíte si nastavit zvuk na maximum). Od 21 minuty zvukař problémy odstranil a rozumět je již dobře. 

Jinak si Vaši připomínku beru k srdci a budeme všem diskutujícím ještě častěji než dosud připomínat, aby měli mikrofon u sebe. 

S pozdravem a přáním čistého zvuku, 

Petr Borecký, starosta města, 05.04.2016
Vážený pane Borecký,děkuji za Vaši odpověď ohledně odpadů. Nesdílím ale Vaše nadšení, že se blíží Vámi navrhovaný systém ideálu. Toto řešení bude penalizovat nejen ty, kdo netřídí, ale i ty, kdo se chovají ekologicky a odpady si prostě v obchodech nekupují. Možná neuškodí trocha matematiky a srovnání s jiným městem. Dnes v Úvalech zaplatíme jako 5-ti členná rodina za 1 vyvezení popelnice 133 Kč (roční poplatek na hlavu krát 5 osob děleno 26, neb se vyváží jednou za 14 dní). Pokud by částka na osobu byla navýšena na cca 1000 Kč na osobu, vyjde nás vyvezení 1 popelnice na 192 Kč. Pokud by naše rodina žila např. v Domažlicích, kde platí dospělí 450 a děti do 15 let 300 Kč za rok, vyšlo by nás vyvezení jedné popelnice na 35 Kč (vyváží každý tden). A k tomu má každá domácnost možnost požádat ZCELA ZDARMA o popelnici na bio odpad, který vyváží město na své náklady. 192 Kč versus 35Kč jinde mi přijde už docela dost.Proč je tomu tak, jaké náklady máme jiné? A ještě prosím o přesnější odkaz na www.caoh.cz, informací je tam spousta, nevím konkrétně co jste měl na mysli. Děkuji a přeji příjemný den. DZ denisa zavoralová (Vloženo 29.03.2016)

Dobrý den paní Zavoralová, 

nevím, kde jste vzala, že jsem navrhovaným systémem nadšen, napsal jsem, že ze všech možných variant bude zřejmě vyhovovat nejlépe. Psal jsem Vám také, že jsme otevřeni další debatě. 

Teď k Vámi uváděnému příkladu Domažlic. Mezi Domažlicemi a Úvaly je několik rozdílů, ale jeden je zcela zásadní: Domažlice již dlouhá léta provozují odpadové hospodářství v režii Dobrovolného svazku obcí Lazce. V rámci tohoto svazku budovaly vlastní infrastrukturu odpadového hospodářství. Velmi důležitou součástí této infrastruktury je vybudování vlastní skládky komunálních odpadů  /v roce 1993/ a vlastních sběrných dvorů prozovaných obcemi v rámci DSO Lazce.

Výsledkem je, že v Domažlicích je průměrný náklad na likvidaci odpadu na 1 občana ve výši 766 Kč ročně, zatímco v Úvalech je to cca 1 180 Kč ročně - Úvaly nemají ani vlastní skládku, ani vlastního provozovatele odpadového hospodářství ani vlastní sběrný dvůr.

Domažlice dotují svého jednoho občana částkou cca 300 Kč ročně, zatímco v Úvalech je to skoro 500 Kč ročně. 

Celá reforma odpadového hospodářství v Úvalech je tedy zaměřena na to, aby

1) došlo ke stabilizaci finančních nákladů města na likvidaci odpadů (zatím každoročně rostou) - vzhledem k připravovaným legislativním změnám a nového návrhu plánu odpadového hodpodářství Středočeského kraje však lze čekat další nárlst poplatků, to však město nemůže přímo nijak ovlivnit...

2) byli občané motivováni třídit odpad

3) aby občané, kteří třídí, byli zvýhodněni proti těm, co netřídí. 

Ano, souhlasím s tím, že v tomto systému nejsou zvýhodněni občané, kteří neprodukují odpady vůbec nebo jenom v minimální míře. V tuto chvíli jediným dostupným systémem pro zvýhodnění těchto občanů je platba přímo za množství vyprodukovaného odpadu. Jak jsem však již uváděl, je to poměrně problematický systém a proto se na jeho zavedení v Úvalech moc netváříme. Odkaz na CAOH, o který jste mne žádala, najdete například zde.

Opětovně píši, jsme otevřeni konkrétním nápadům a diskusi se nebráníme.

S pozdravem a přáním hezkého dne, 

Petr Borecký, starosta města, 29.03.2016
Dobry den,na strankach mesta je informace,ze ulice Erbenova bude od 11.4. prochazet rekonstrukci. Dnes odpoledne vsak zde jiz byl zakaz vjezdu a ulice byla rozkopana. Stala se nejaka mimoradna udalost nebo zacala rekonstrukce o dva tydny driv? Dekuji Marketa Polaschek (Vloženo 29.03.2016)

Dobrý den paní Polaschek, 

v týdnu od 11.4. bude pokládán v ulici Erbenova nový živičný povrch. Do té doby je však potřeba připravit obrubníky a podkladní vrstvy. Proto již nyní začaly přípravné práce, abychom to stihli. 

S pozdravem, 

Petr Borecký, starosta města, 29.03.2016
Važený pane starosto, chtěla bych se zeptat zda se uvažovalo udělat z koupaliště krytý bazén i za cenu odložení opravy silnic např.na náměstí. Místní obyvatelé už jsou na tyto silnice zvyklí.Jakmile by se opravili, jezdilo by se rychleji . Předem moc děkuji za odpověď.Nečesaná (Vloženo 29.03.2016)

Dobrý den paní Nečesaná, 

o krytém bazénu jsme chvíli uvažovali, ale pak jsme tu myšlenku rychle zapudili. Investiční náklady na krytý bazén by byly na úrovni dalších minimálně 20 - 30 mil. Kč, provozně by to byla jednoznačně ztrátová záležitost /vycházíme ze zkušeností obcí, které něco podobného zkoušely realizovat nebo provozovat - příkladem může být obec Potůčky)/.

K Vaší poznámce ohledně úvalských ulic: je otázka, jestli si úvalští obyvatelé na stav místních silnic a ulic zvykli (koneckonců, zvyknout se dá i na šibenici) nebo jen tiše rezignovali... V každém případě, nejsem si jistý, jestli by obyvatelé Úval chtěli v budoucnu říkat "sice do práce chodíme v holínkách, protože máme bahnité ulice, tlumiče na autě měníme dvakrát do roka a hovnocuc je u nás co dva týdny, ale máme krytý bazén, heč!"

Krásný den a rozmarné léto přeje, 

Petr Borecký, starosta města, 29.03.2016
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak to vypadá se zprovozněním cesty od závor do ústí podchodu ve Vydrově ulici. Všiml jsem si, že lidé zatím chodí přes kolej. Pak by mě ještě zajímalo, zda se stále plánuje vytvoření mostku a stezky přes výmolu pod viaduktem a kdy dojde k případné realizaci. Děkuji Novák (Vloženo 16.03.2016)

Dobrý den pane Nováku,

dle informací od SŽDC lze očekávat zahájení stavby tohoto chodníku v letních měsících tohoto roku, dokončení je plánováno tento podzim.

Pokud se týká přemostění Výmoly pod Devíti kanály u Fabráku, stále s ním počítáme, pro samotnou realizaci však potřebujeme souhlas Povodí Labe, o čemž v současné době stále jednáme. Součástí přemostění je zpevnění povrchu doposud provizorní cesty od Hálkovy ulice směrem k Výmole živicí (mělo by k tomu dojít během jara).

S pozdravem,

Petr Borecký, starosta města, 28.03.2016
Vážený pane starosto, zaujala mne Vaše myšlenka ohledně odpadů: "Tedy, je například možné zvýšit základní poplatek za odpad na hlavu ze stávajících 692 Kč například na 1 000,- Kč. Současně však občané obdrží pytle na separovaný odpad (plasty, papír, sklo, bio), které budou označeny čárovým kódem (= bude možné jednoznačně identifikovat původce tříděného odpadu). Za každý odevzdaný pytel bude určitý počet bodů, které se následně budou ohodnocovat finančně = občan dostane slevu z poplatku stanoveného v původní výši 1 000,- Kč. Občan se tak při správném třídění dostane i na nižší částku než původně platil, zatímco ten, kdo třídit nebude chtít, nebude muset, ale bude mít odpad výrazně dražší než doposud. Tento systém je plně v souladu s platnými právními předpisy." Ráda bych se k tomuto zeptala jak dopadne člověk, který odpady sice třídí, ale jeho hlavním zájmem je tyto odpady jednoduše neprodukovat - tj.nekupuje balenou vodu, upřednostní koupi váženého sýra místo sýra v plastovém obalu, pořídil si kompostér apod. Čím potom takový člověk naplní pytle na separovaný odpad aby získal slevu na odpady, která v té základní výši bude asi docela vysoká? Připomíná mi to situaci, kdy jsem se kdysi ptala proč se platí za odpad na osobu v domácnosti a ne podle skutečného vyprodukovaného odpadu. Odpovědí mi bylo, že děti do 3 let neplatí nic a vyprodukují jej nejvíc v podobě použitých jednorázových plen. Odpověděla jsem, že chci mít zdravé děti a proto jednorázové pleny nepoužívám a tím pádem mé malé dítě odpady jednoduše neprodukuje. Dostala jsem odpověď, že jsem vyjímka a mám prostě smůlu. Budou tedy "vyjímky", které se snaží kromě normálního komunálního odpadu minimalizovat i separovaný odpad opět v nevýhodě?Opravdu nelze vymyslet systém, který by nepodporoval a priori produkci odpadů, ale naopak?Proč např. v jiných městech je možné vyvážet odpad dle potřeb jednotlivých občanů - tj. když někdo potřebuje popelnici vyvézt 1x týdně, tak mu ji vyvezou 1x týdně, pokud někomu stačí 1x za 3 týdny, tak ji prostě vyndá před dům 1x za 3 týdny - každý svoz je finančně ohodnocen a je to. Proč to tady nejde? Děkuji předem za odpověď Denisa Zavoralová (Vloženo 22.03.2016)
Dobrý den paní Zavoralová,
 
myslím, že nejste první, ale ani poslední, kdo mi tuto otázku klade. Problematika nakládání s odpady není jednoduchá a lze jen velmi těžko najít systém, který bude vyhovovat úplně všem. 
 
Jsme si vědomi, že nejspravedlivější systém je ten, kdy by se platilo za objem/ hmotnost vyprodukovaného odpadu. Potíž je však v tom, že všechna města, která to v ČR zkusila, tak se vzápětí začala setkávat s tím, že byl směsný komunální odpad pohazován do příkopů a na černé skládky, v důsledku čehož paradoxně k žádným úsporám nedošlo a občanům se musely do ceny odpadu začít promítat náklady na tyto sanace (zdroj: například web http://www.caoh.cz/).
 
Námi navrhované řešení je řešení, které se tomu ideálu /každý platí za to, co si vyprodukuje, penalizováni jsou ti, co netřídí/ blíží, ale vynechává rizika, která vznikají ve výše uvedeném případě. Ano, souhlasím s Vámi, že odpovědní občané, jako jste například Vy, výhody nového systému moc nepocítí.
 
Nebráníme se vůbec, pokud máte konkrétní příklad dobré praxe buď z ČR nebo ze zahraničí, diskutovat o jiném, třeba ještě spravedlivějším, modelu a třeba tento model zavést v Úvalech. Celá věc je stále ve fázi příprav a určitě budou konzultace s veřejností probíhat. 
 
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Petr Borecký, starosta města, 28.03.2016
Dobrý den pane starosto, Všimli jsme si, že v ulici Vojanova dochází asi k opravě chodníku. Mohl by jste k tomu prosim zveřejnit více informací (např. termín oprav, povrch apod.). Děkuji. Petra (Vloženo 23.03.2016)

Dobrý den Petro,

chodník bude opraven v termínu do 5.4., povrch bude tvořen šedou a červenou obdélníkovou dlažbou, která bude navazovat na již provedenou soukromou opravu před domem č.p. 1889. Opravu provádí Technické služby města Úvaly, náklad na opravu bude činit cca 100 000 Kč.

S přáním hezkého dne a pohodlné chůze,

Petr Borecký, starosta města, 28.03.2016

Stránka